February 3, 2017

actually i don't know how to start and where to start.

aku habiskan 2016 dengan emosi dan kondisi hati yang tak berapa baik. few things happened & aku simpan je dalam hati dengan alasan aku malas nak besarkan keadaan. memang pun, aku malas nak panjangkan cerita.

tipu la kalau sikit pun hati aku tak terusik dengan benda yang dah jadi. especially benda tu datang daripada orang-orang yang rapat dengan aku, or to be exact orang yang pernah rapat dengan aku. ambil masa jugaklah untuk okay balik sampai aku rasa tak nak duduk rumah dah time tu. nak cepat cepat balik iptho supaya aku boleh lupakan semua benda yang jadi. at least bila aku dah sibuk dengan rutin harian dekat sana, aku takde terfikir dah benda-benda lepas. walaupun tak boleh lupakan semuanya, tapi sikit-sikit pun jadi la.

i thought everything was fine until one day tiba-tiba je aku rasa kosong. jasad aku ada dengan kawan-kawan dekat iptho, tapi fikiran aku melayang entah ke mana. time tu rasa nak menangis sebab aku teringat yang dulu setidak-tidaknya mun akan whatsapp aku, dia akan spam about her life dan aku akan reply panjang-panjang jugak. tapi sekarang langsung takde. just like stranger with memories. tipu la kalau benda tu tak mengganggu, tapi aku rasa aku pun ada ego yang perlu dipertahankan. dan dia pun ada ego yang perlu dia pertahankan.

sampai la minggu lepas dia whatsapp aku. dia mintak maaf. aku dapat rasa kejujuran dia dekat situ. dan dia langsung tak berselindung. aku bagitahu dia, aku tak marah pun cuma aku kecewa atas apa yang dah jadi. i admit it susah untuk kembali pada suasana yang dulu, yang tak awkward waktu bercerita. aku pun tak tahu entah kenapa tiba-tiba je Allah gerakkan hati aku untuk whatsapp dia malam selasa tu. aku just tanya dia cuti sampai bila sekali dia bgtahu esok dia nak keluar dgn wani k. so aku macam wowwwww. hebatnya apa yang Allah dah susun. indeed, Allah is the best planner :')


tu je la kot.