December 23, 2016

malas

dulu aku rasa aku bukan introvert. i like hanging out with people.
sekarang aku dah malas nak bercakap. kadang-kadang untuk cakap benda yang penting pun aku fikir dua kali. sebab aku rasa kalau aku bercakap, aku kena fikir balasannya apa blablabla. aku malas.

aku okay je dengan semua orang tapi aku malas nak layan orang yang banyak cakap pastu setiap kali dia cakap tu pehal laa anooying nak mampus? kadang-kadang aku rasa benda tu tak payah tanya, kot? sometimes i wonder why people keep labelling "orang melaka ni kasar, kan? cakap lepas blablabla" dan setiap kali dia cakap macam tu aku rasa nak bangun lepas tu cakap, "eh hellooo, at least .........." aku harap aku boleh sembur ayat tu dekat muka diorang one fine day. tapi bila fikir-fikir balik, nanti mesti ada yang koyak. aku malas nak layan spesies macam ni so takpelah. just let them be with their shitty thoughts. lagipun azam tahun baru aku nak jadi lebih penyabar. moga-moga.

cakap pasal malas ni, aku harap next sem aku boleh berubah jadi rajin. tak hanyut sangat dengan phone atau bp mall. ataupun sekurang-kurangnnya dapat atasi nafsu tidur yang tak dapat dikawal tu. sampaikan yah boleh buat karangan tentang perangai aku bila mengantuk. tapi aku berterima kasih dekat yah. so that, orang lain pun boleh hadam perangai aku yang satu tu. bila aku mengantuk janganlah buat perangai cepat koyak kau ke, atau apa-apa jelah sebab aku akan lagi utamakan tidur aku. tu je. 

bila baca balik post aku ni, nampak macam aku sorang je yang betul ek? haha.

doakanlah 2017 dapat ubah perangai aku yang satu tu.

p/s : entry ini ditulis saat seorang nurul nadiah sedang emosi. harap maklum.