June 1, 2017

happy birthday amal


Assalamualaikum and hi Akmal Khalidah :D

it has been such a long time we didn't meet and talk to each other, right? 
tapi aku still ingat lagi muka & suara kau yang sentiasa ceria. haha sebenarnya aku awkward ni. 
awkward sangat sangat. aku harap bukan aku sorang je yang perasan there's something wrong between us, which need to be fixed. 

so pertama sekali, aku nak mintak maaf segala salah silap aku dekat kau selama ni. sama ada secara langsung atau tak langsung. sama ada yang aku sedar, atau tak. sama ada yang aku sengajakan, atau tak disengajakan. aku terima hakikat yang kita busy dengan life masing-masing, ada banyak benda yang perlu kita hadap setiap hari, nak catch up tajuk-tajuk baru dalam pelajaran but at the same time kena ulangkaji jugak tajuk-tajuk lepas, setiap hari kena fikir nak pakai baju & tudung apa(dulu zaman sekolah tak payah pening kepala pasal ni), nak makan apa, mana nak jimat duit lagi, hormon tak stabil, perangai manusia sekeliling yang unexpected dan banyak lagi sampaikan ada benda yang kita terlepas pandang. contohnya pasal ni la. dah lama kita tak bertegur, kan? lamaaa sangat. mesti ada banyak benda yang aku terlepas pasal kau and vice versa. hanya mampu tengok perkembangan dekat instagram je dan alhamdulillah, you're doing good in your matriculation life! setelah setahun yang penuh onak duri(ceh), kau berjaya survive. you have came these far, so you should proud of yourself :D

tapi.... setidak-tidaknya dulu kita ada la jugak share cerita apa-apa, berbalas tweet dekat twitter tapi sekarang... :) kalau dulu kita tak rapat, takpelah jugak. tapi kita pernah rapat, rapat sangat... 

aku still ingat lagi nama 'nadi' ni kau yang bagi masa form 4 sebelum kau pindah sekolah. sampai sekarang aku still tak boleh lupa part kau menangis teresak-esak masa first time dengar lagu arjuna beta. lagu tu pun bagi banyak makna dekat kehidupan aku, lirik dia sentiasa hidup. ceh, puitis pulak. aku still ingat lepas kau pindah pun kita still contact each other guna wechat haha kelakar la pulak. kau selalu spam aku pasal life kau dekat sana, macam mana kau try adapt dengan new environment yang totally different dengan sharodz and so many things. tak ketinggalan dekat ask.fm. 





ni aku screenshot bukan naik raih simpati ke apa haha. saja nak tambah sentimental value. sebenarnya nak tunjuk yang we are that close before. sebelum result keluar, lepas result keluar, sebelum sambung belajar kita still contact each other. aku ingat lagi masa aku tak yakin nak masuk dengkil, kau bagi kata-kata semanat yang aku ingat sampai sekarang. 

"ni jalan yang kau dah pilih nadi, so let go all of your worries. yakin dengan perancangan Allah." 

macam tu la lebih kurang ayat kau. banyak sebenarnya, tapi tu yang paling terkesan dekat hati. so aku taknaklah kita jadi stranger with memories....sebab tak best la :( 



walaupun muka aku benyai dalam gambar ni hahaha tapi, ingatlah amal yang kita pernah ada kenangan manis bersama. aku sengaja pilih tarikh 1 Jun untuk tegur kau balik supaya ada la titik permulaan yang baru dalam friendship kita ni. eh ayat tu dah kenapa haha. tapi betul la. let's start again, shall we? 


happy birthday akmal khalidah :D
dah 19 tahun haha tak lama lagi aku pulak menyusul weh tak sangkanya kita dah besar! bayangkan la gambar tu semua waktu 16 tahun sekarang dah 19 tahun. puberty hit us like a truck, kah! (masuk lif tekan sendiri) tapi kalau kita tak puji diri sendiri, siapa lagi kan? :P

look how beautiful you are *tiup kuku*

we should meet one day, amal! lama gila kot tak jumpa. memandangkan sekarang kau pun dah rapat dgn pipa bolehlah kita keluar sama dengan mun sekali ke hehe! 


HAPPY BIRTHDAY AMAL <3

semoga Allah panjangkan usia kau dengan keberkatan dan kebaikan dunia akhirat. semoga dipermudahkan urusan, dikurniakan kesihatan yang baik, ketenangan yang berpanjangan dan tercapai segala cita-cita dan impian. semoga sentiasa dilindungi daripada anasir-anasir buruk dan sebarang musibah. semoga dikurniakan pasangan hidup yang faham agama, baik keturunannya, baik akhlaknya, bila pandang pun rasa tenang lagi menenangkan, dan membawa kebaikan dunia akhirat. didoakan juga semoga Akmal Khalidah mampu menjadi saham akhirat buat kedua-dua ibu bapanya ke syurga in shaa Allah amiin. 

May Allah bless your 19 years of living :)))